Fügelekvár: a legédesebb gyümölcsből készül a legfinomabb lekvár

Szász Eszter 2019. június 24.

A füge gyerekkoromban óriási különlegességnek számított. Olyannyira, hogy csak szárított formában találkoztam vele, nem is tudtam, hogy néz ki a friss.

Amikor még Jugoszláviának hívták az országot, ahol nyaranta eltöltöttünk egy kempingben két hetet, akkor találkoztam először igazi fügével. Nagyon megszerettem, de utána még sokáig nem lehetett kapni itthon, úgyhogy igyekeztem jól elraktározni az ízét. 

fugelekvar.jpg

Egészséges gyümölcs

A füge amellett, hogy az egyik legédesebb gyümölcs, nagyon egészséges is. Létfontosságú ásványi anyagokat és számos vitamint, például A-vitamint,  B1- és B2-vitamint, különböző antioxidánsokat és Omega zsírsavakat tartalmaz. Emellett rostban igen gazdag, így dacára az édességének, fogyókúrázóknak is ideális. Vigyázni kell vele, mert nagyon hamar megpunnyad, csak frissen fogyasszuk. 

Édeshez, sóshoz egyaránt jó

Amikor már itthon is lehetett kapni, anyu csinált belőle lekvárt. Nem tartom magam konzervatívnak semmilyen téren, így étkezés terén sem, de a lekvár nekem sokáig a sárgabarackot jelentette. Egészen addig, amíg a fügét meg nem kóstoltam. A lekvárhoz mindig érett, de hibátlan gyümölcsöket használjunk. A fügelekvár ráadásul nemcsak kenyérre kenve isteni, hanem sajtokhoz vagy húsokhoz is kiváló. 

Fotó: Getty Images

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr8614900172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása