Remegős citromos sütemény, amivel nagyon nehéz leállni - Kimérni sem kell nagyon

Sági Zsófia 2019. január 28.

Ha szereted a citromos desszerteket, akkor ez egészen biztosan az egyik kedvenced lesz. Meyer citrom, lime és sok-sok natúr joghurt alkotja a puha, picit ragacsos piskótát.

Ennek a süteménynek se perc alatt a rabjaivá váltunk - szombaton készítettem el először, de vasárnap már sült is belőle a második adag. Tényleg nem lehet vele leállni, vagy legalábbis nagyon nagy akaraterő kell hozzá.

Az egyik kedvenc desszertes könyvemből vettem az alapreceptet – a joghurtos piskótát. Az alap önmagában is nagyon finom, de én szerettem volna valamilyen citrusos verziót készíteni belőle. Vettem a zöldségesnél pár Meyer citromot, otthon pedig volt még lime, úgyhogy úgy döntöttem, beleteszem mindkettőt. A Meyer-citromnak a héját és a levét, a lime-nak csak a levét használtam fel. Az eredmény elképesztően finom lett.

meyercitromossuti.jpg

A süteménybe a sok joghurton és a citrusok levén kívül olaj is kerül, úgyhogy egy nagyon puha, ragacsos tésztát kapunk végeredményül, ami leginkább a sült pudingra hasonlít. A sütési idő változó lehet a sütőtől függően, de nekem legalább 45 perc kellett ahhoz, hogy ne legyen folyós a sütemény közepe. 

A fenomenális ízek mellett az a recept hatalmas előnye, hogy a hozzávalókat ki tudjuk mérni a felhasznált joghurt poharával. Nem kell az edényeket összekoszolni, se mérleget használni. Hát létezik ennél tökéletesebb recept?

Fotó: Sági Zsófia/Só&Bors

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr3614580394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása