A tökéletes sült krumpli tudományos alapokon nyugszik

Ács Bori 2019. január 2.

A legkedvesebb amerikai bloggerem Kenji Lopez, aki a Food Lab című rovatot írja a Serious Eats magazinban. Minden étel receptjét úgy kísérletezi ki, mintha laborban dolgozna, az eredményei viszont ennek megfelelően pontosak is.

Mindent ezerszer megfőz, néhány fok változtatással újra megsüti ugyanazt, vagy éppen a méreten módosít néhány milliméterrel, hogy megtalálja a tökéletes receptet. Tőle tanultam a legjobb sült krumplihoz vezető módszert is. A legjobb krumpli, amit életemben csináltam, biztosan ez alapján készül, de én itt-ott egyszerűsítettem a folyamatot.

A három legfontosabb lépést viszont megtartottam, ezek a következők: a krumplit mindenekelőtt elő kell főzni. Másodszor: valamilyen natúr vagy fűszerezett zsiradékba forgatni. Harmadszor pedig a sütőben megsütni.

dsc_2951.jpg

Ezzel a módszerrel a sült krumpli kívül ropogós, ízes réteget kap, míg belül omlós, puha lesz. 

Nem csak az ünnepekre, minden alkalomra kell mindenkinek egy jó sült krumpli recept, enélkül nem lehet élni.

 Fotók: Ács Bori/Só&Bors

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr8714381126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása