Negyedórás fehérbab-leves: gyors és finom megoldás a hétköznapokra

Sági Zsófia 2018. december 5.

Amikor rátaláltam erre a receptre, őszintén nem hittem, hogy tényleg elkészül negyed órán belül - akkor sem, ha konzervbabot használok. És aztán jött a meglepetés, hogy de, lehetséges levest főzni ennyi idő alatt.

A vöröshagyma dinsztelése tart a legtöbb ideig, arra kell várni, hogy megpuhuljon. A többi már tényleg gyerekjáték: minden megy bele, összerottyan, készen van. 

Miután túl voltam az első megdöbbenésen, hogy ez ilyen gyorsan elkészül, jött a második, ugyanis ez a leves elképesztően finom! A hozzávalókból nem tudtam mire következtetni, nagyon érdekes és izgalmas receptnek gondoltam, de nem voltam benne biztos, hogy milyen lesz a végeredmény. És egyszerűen zseniális! Hihetetlenül jól passzolnak egymáshoz az ízek.

bableves.jpg

Ha valaki nem szereti a spenótot, használhat helyette kelkáposztát, illetve felturbózhatja még más zöldségekkel is a levest - répával, zellerrel, krumplival. Amit semmiképpen nem szabad kihagyni belőle, az a paradicsom és a sajt. Ettől lesz olaszos az ízvilág, de nem túlzóan, éppen csak az alapot adja meg. A sajtot bele kell főzni a levesbe, ez kicsit sűríti a levet.

Nagyon fontos, hogy alaplével és ne vízzel öntsük fel a levest! Bár a recept szerint zöldségalaplére van szükségünk, én csirkés alaplevet használtam a főzésnél - egyszerűen isteni lett vele, úgyhogy azzal is bátran ajánlom. Ha nincsen lefőzve alaplevünk, akkor használjunk leveskockát, egyszer-egyszer az is megteszi. 

Fotó: Sági Zsófia/Só&Bors

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr9414395734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása