A mogyoróízű gabona: így szeresd meg a hajdinát

Ács Bori 2018. november 30.

Nagyon unalmas tud lenni, amikor nem sikerül kikászálódni a krumpli-rizs-tészta spirálból, ezért sütünk gyakran zöldségeket és próbálunk ki rizs helyett is alkalomadtán más gabonákat - vagy, mint most, magokat. A hajdina ezek között a leginkább megosztó, mert nagyon erős, karakteres íze van, amit nem mindenki szeret.

Mogyoró

Nekem is nagyon szokatlan volt, mikor először kóstoltam, aztán egyszer csak rákaptam, és azóta nagyon szeretem. Szerintem a mogyoróhoz hasonló, vagy esetleg a pörkölt dióéhoz. Külön jó benne, hogy a bulgurhoz hasonló módon nem fő szét, mindig marad egy kis tartása, különösen, ha kicsit megpirítom főzés előtt. Nagyon jól megy hozzá a paradicsom, a gomba és a natúr ízű húsok. 

Egészséges

Fontos tudni róla, hogy gluténmentes, tehát lisztérzékenyek is ehetik. A látszat ellenére nem gabona, hanem mag: egy, a rebarbarához hasonló növényből származik. Nagyon magas az ásványi anyag, például a mangán és a magnézium tartalma és hasznos B vitamin forrás. Magas a rosttartalma, ugyanakkor sok benne a keményítő is. 

img_5034.jpg

Így főzd

Mint más, hasonló ételek, a hajdina is annál puhább lesz, minél több vízzel készül. Lehet főzni belőle reggeli kását, mint a zabból, ilyenkor sok folyadékkal, pépesre kell készíteni és édesíteni kell. Ha pergősre akarom, akkor pedig a rizshez hasonló módon kell párolni.

A legjobban salátának szeretem: a képen épp friss petrezselyemmel és paradicsommal kevertem el, és friss citromlevet is facsartam rá. 

Fotók: Ács Bori/Só&Bors

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr9714383014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása