Eljött az idő, főzzél lecsót!

Ezt a verziót imádni fogod. Te hogy főzöd a lecsót?

Belsőolga 2018. július 27.

Na jó, hát akkor beszéljünk a lecsóról. Éppen Hollandiából repültünk haza, mellettem egy fiatal kanadai fiú ült, aki roppantmód megörült, amikor megtudta, hogy magyar vagyok. Pont kapóra jött neki: Budapestre jön egy hónapra, szereti a jó ételt, én meg pont egy háziasszony kinézetű háziasszony vagyok, tőlem majd megtudja, hogy mit kell itt enni.

Amikor feltette a kérdését, erősen elgondolkoztam, mert ami a magyar konyhában jó, azt nem biztos, hogy éttermekben meg fogja kapni. Mondjuk, szilvás gombócot áprilisban, vagy egy jóféle házi almás pitét. Törtem a fejem, végül kiböktem, hogy egyen lecsót. Mármint persze mást is ehet, de a lecsót feltétlen ki kell próbálnia.

lecso.jpg

A lecsó jó étel, egész évben elérhető, most pedig ráadásul még szezonja is van. Simán felveszi a versenyt a többi nemzet zöldséges ételeivel ízben, színben, és az általa kiváltott elégedettség érzésben is. Elkészíteni is könnyű, úgyhogy csináljatok lecsót mostantól hetente többször.

Paradicsom, paprika, kolbász

Ez itt egy egyszerű, de jó lecsó recept. Kolbászos, szalonnás, természetesen, és friss, fehér kenyérrel kell kitunkolni a szaftját. De te tehetsz bele tojást, vagy eheted rizzsel, ahogy a kedved tartja. Főzheted tökkel vagy padlizsánnal, de azért azt jó, ha tudod, hogy a lecsóban eredetileg csak paprika és paradicsom, meg hagyma van. Jó, tudom, a Dunántúlon már a paradicsomos lecsó is egy másik étel, de ma különösen lazák vagyunk, szóval főzzetek lecsót, ahogy akartok, mondjuk így.

Te hogy készíted a lecsót?

Fotó: Shutterstock

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr7714122449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása