Sokmagvas, ropogós keksz: az emésztésünknek is jót tesz

Szász Eszter 2019. augusztus 25.

Múltkor eléggé kiborultam, mert nem volt otthon semmi ropogtatnivaló. Többször is ellátogattam a speizba, nézegettem a különféle csokikat, édes kekszeket, de valahogy egyik sem volt szimpatikus. 

Tudom, ilyenkor gyümölcsöt kellene enni, de van, amikor igenis valami ropogósra, táplálóra vágyunk. Én nem is vagyok kifejezetten édesszájú, sokszor inkább sósat ennék. A chips nem jön számításba, így maradnak a sós kekszek, krékerek. Azokat szeretem, amelyek táplálók, egészségesek, magában sem túl szárazak, de mártogatósokhoz is passzolnak. 

magvas_ropogtatos.jpg

Ha diétásnak nem is diétás, de egészséges

Nagyon szeretem a különféle magvakat. Az embernek van egy olyan képzete, hogy minél magvasabb valami, annál egészségesebb és persze annál kevésbé hizlal. Sajnos az olajos magvak nem hizlalnak kevésbé, de legalább a szervezetünknek jót tesznek.

Ebben a kekszben lenmag, tökmag és napraforgómag van, amelyből a lenmag többek közt serkenti az emésztést, a tökmag jó hatással van az immunrendszerre, gazdag A-, B-, K -és C-vitaminban, mindezt kevesebb zsiradékkal teszi, mint a többi mag. A napraforgómag pedig tele van vassal, magnéziummal, foszforral, kalciummal, szelénnel, cinkkel és rézzel. De nem csak ezekkel finom, tehetünk bele mákot vagy chia magot is. 

Fotó: Getty Images

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr5015006294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása