Parmezános, fenyőmagos rukkola-pesto: így nem lesz keserű

Sági Zsófia 2019. június 27.

A pesto az egyik legegyszerűbben és leggyorsabban elkészíthető szósz, mégis ritkán állunk neki otthon, inkább megvesszük a kész verziót a boltban. 

Sokáig nem ettem pestót, nem értettem azokat, akik odáig voltak érte, mégis mit lehet rajta annyira szeretni? Aztán Olaszországban ettem egy pestós tésztát és mindent megértettem. Nem volt szükség semmi másra, se húsra, se sajtra, se zöldségekre - mégis tökéletes, ízgazdag fogást kaptam.

ruccola_pesto.jpg

A pestót 5 perc alatt el tudjuk készíteni, a tésztát 10 perc alatt ki tudjuk főzni, és ennyi munkával egy csodálatos ebédet vagy vacsorát tehetünk le az asztalra. Most már azt nem értem, hogy miért nem csináltam eddig?

Így nem lesz keserű

A bazsalikomos és a paradicsomos pesto a klasszikus, de néztünk már receptet medvehagymás és csalános változatra is. De mi van a rukkolával? Mivel a borsmustár egy erősen keserű növény, ha lágyítani szeretnénk az ízeket, készíthetjük fele-fele arányban bazsalikomból és rukkolából, illetve használhatunk a fenyőmag helyett mandulát vagy kesudiót, hogy egy kicsit édesebb végeredményt kapjunk.

 Fotó: Shutterstock

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr8814428166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása