Aperol Spritz: a közkedvelt nyári koktél receptje

Sági Zsófia 2019. június 23.

Lehet, hogy kicsit le vagyok maradva a trendekkel, de én tavaly nyáron, Olaszországban ittam először Aperol Spritzet. Rögtön a kedvencem lett, utána mindenhol azt kértem, aztán itthon is elkészítettem.

Mikor hazaértünk a nyaralásból, meglepődtem, hogy Magyarországon is mekkora népszerűségnek örvend a koktél. A beülős helyeken azonban aranyáron mérik, úgyhogy sokkal jobban megéri beruházni egy üveg Aperolra és Proseccóra, majd otthon elkészíteni.

aperolspritz.jpg

3,2,1, vigyázz, kész, rajt

Az univerzális törvény szerint a 3:2:1 aránynak kell érvényesülnie a receptben. 3 rész Prosecco, vagyis olasz habzóbor, 2 rész Aperol, vagyis narancslikőr és 1 rész szóda alkotja a nagy nyári kedvencet. Az Aperol Sprtizet borospohárban, jégkockával, narancsszeletekkel és sokszor olívabogyóval kínálják.

Mértékkel fogyasszuk

Az ital kicsit becsapós: édeskés, könnyű, frissítő, ezért könnyen lecsúszik, de a kétféle alkohol miatt gyorsan a fejünkbe szállhat, emlékszem, Olaszországban én is jól meglepődtem ezen. Úgyhogy azért vigyázzunk a mértékkel, főleg a nagy melegben. 

Fotó: Getty Images

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr8114903222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása