Rumbaba, a legfinomabb francia sütemény: fűszeres cukorsziruppal és rummal

P. Szabó Fruzsi 2019. május 14.

A rumbaba egy formában sült bájos francia sütemény, melyet fűszeres cukorsziruppal és egy kevéske rummal vadítanak meg.

A közelmúltig még csak nem is ismertem ezt a süteményt. Első találkozásunk sem volt éppen hétköznapi. Vigyázat, érzelmes sorok következnek.

Találkozás a rumbabával

Szóval, a rumbabával először egy hideg januári éjszakán találkoztam, az első kerületben egy kórház ötödik emeletén. A provance-i stílusban berendezett szoba egyik dekorációs eleme egy kis kép volt, melyre francia sütemények neveit írták fel szép cirádás betűkkel. A kép pont az ágyammal szemben lógott a falon, így ez lett a fókuszpont, konkrétan a középső sütemény neve, azaz a Rumbaba. Nyilván azért ez ragadta meg a figyelmemet, mert babaügyben jártam ott. A baba megérkezett, akit egy ideig, mikor csak kettesben voltunk, az én kis rumbabámnak becéztem.

baba1.jpg

Mivel szigorúan vettem a babavárás alatt és után az alkoholmentességet - bizony, még egy kevés se, még a sütibe se kerülhetett -, ezért  nem rohantam azonnal rumbabáért, és idővel elfelejtődött a dolog. Egészen pár nappal ezelőttig, mikor beléptem a kedvenc francia cukrászdámba és megláttam a havi specialitást. A rumbaba volt az. Nem volt kérdés, hogy közelebbről is meg kell ismerkednünk. Mit mondhatnék, minden várakozást felülmúlóan pompázatos kis kreáció a részeges baba. Úgyhogy megszereztem a receptet. Íme.

 Fotó: Getty Images

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr1214758619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása