Fűszeres darált hússal töltött kínai gőzgombóc házilag

Ács Bori 2019. április 30.

Hónapok óta készülök rá, tervezgetem, halogatom, tologatom, hogy megpróbáljak otthon kínai gombócot készíteni, pedig azóta tudtam, hogy bele kell egyszer vágjak, mióta először ettem egy változatát a mesés pesti kínai negyedben.

Vannak a hétköznapok, mikor úgy főzök, ahogy esik, igyekszem nem belerokkanni a konyhai munkába, de finomat és főleg olyan ételeket csinálni, ami a gyerekeket is táplálja és boldoggá is teszi.

Aztán vannak a nagyszabású tervek, amiket puszta mániából csinálok, mint a ramen, a krumplis pizza és most a gombóc. Ezekre mindig hosszan készülök, kutatómunkát végzek, receptverziókat vázolok fel és nagy izgalommal vágok neki a feladatnak.

Azt hittem, ez egy megugorhatatlan kihívás, egy óriási munka lesz, véres verejték, a végén pedig valamiféle katasztrófa fog bekövetkezni, tésztacafatok és szétfőtt húsdarabok lebegtek a szemem előtt, de végül nagyon jó buli volt összerakni őket, és finomak is lettek, bár a küllemükön még van mit csiszolni.

gomboc1.jpg

A receptek elképesztő eltéréseket mutattak, ezért igyekeztem az egyezéseket összefésülni, és megpróbáltam rekonstruálni az éttermi élményeket. A gombóc tésztája egy majdnem teljesen egyszerű kenyértészta, amit egy kis sütőporral is felütnek.

gomboc4.jpg

A töltelék darált sertéshús, így-úgy fűszerezve, leggyakrabban kínai ötfűszer-keverékkel, vagy csupán gyömbérrel és fokhagymával, másutt van benne szójaszósz is. Ezek egyvelegét használtam, de sajnos elhagytam a zöldséget, amit legközelebb nem fogok. Sok recept kever a húshoz aprított káposztát vagy kínai kelt, ami valószínűleg lazított volna a töltelék állagán. 

gomboc5.jpg

A legnagyobb mumus a gombóc megformálása volt, de egy-két videó után ráéreztem a hajtogatás technikájának lényegére. Az már csak a gombócok kifőzése után derült ki, hogy a tésztát valamivel vékonyabbra kellett volna nyújtanom, legközelebb erre fogok törekedni a tökéletesítés érdekében.

gomboc-nyito.jpg

Aki hasonló gombócfüggőségben szenved, mindenképp vágjon bele a házi gyártásba is, nagyon nagy móka és viszonylag könnyű siker, csak győzzön eleget készíteni belőle.

 

Fotók: Ács Bori/Sóbors

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr1014766142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása