Ha nincs kedved a fonott kalácshoz, süss mazsolás brióst - Puhább és tartósabb is

Ács Bori 2019. április 2.

A sonka elképzelhetetlen az édeskés, foszlós péksütemény nélkül, ez a kontraszt a húsvéti reggeli lelke, lényege. Ezt a szerepet prototipikusan a fonott kalács tölti be, de ha valakinek épp nincs kedve a fonogatáshoz vagy megtörné a hagyományt, próbálja ki ezt a mazsolás brióst.

A briós nem csak formájában különbözik a fonott kalácstól. Általában sokkal több vaj, de eredetileg jóval több tojás is van benne. Ettől sűrűbb, tömörebb a tésztája és az egész valamivel súlyosabb élmény.

A mazsolás briós előnyei

Nagy előnye, hogy mivel több benne a vaj, tovább marad puha, sokkal tartósabb a foszlós kalácsnál. Ráadásul hamarabb is sül meg. Nálunk készült már úgy is, hogy este gyúrtam be, kelesztettem és formáztam, a második kelesztési időt viszont a hűtőben töltötte. Reggel vettem ki és sütöttem meg, így langyosan landoltak az asztalon, ami elég menő dolog volt.

A mazsola nagyon megosztó dolog, az én családomban több olyan is van, akinek könnyek szöknek a szemébe, ha véletlenül ráharap egy szem mazsolára - külön, tányérból viszont boldogan megeszi.

brios2.jpg

Rejtélyes dolgok ezek, mindenesetre a mazsola nyugodtan elhagyható ebből a péksüteményből is, vagy bővíthető kandírozott narancshéjjal és aszalt barackkal a hedonizmus fokozása érdekében. 

Fotók: Ács Bori/ Sóbors

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr114700944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása