Selymes, tejszínes medvehagyma-krémleves - A szemet is kényezteti

Szász Eszter 2019. március 31.

Rövid ideig tart a medvehagymaszezon, úgyhogy használjuk ki gyorsan, főzzünk belőle valami finomat. A krémlevesek nagyon táplálóak, és ami még jobb, hogy gyorsan elkészülnek.

Ebben a levesben a medvehagyma kellemes fokhagymás íze érvényesül, de a szép zöld színe miatt is szeretem, jó ránézni. Fűszerezni sem kell túlságosan, mert a medvehagymának elég markáns íze van - ezt a krumplival lehet picit ellensúlyozni.

Addig főzzünk, süssünk belőle, amíg tart a szezonja

Hétvégén a Balatonon jártam, és az egyik erdős részen egy egész medvehagymalevél-mezőt fedeztem fel. Sajnos nem volt nálam semmi, amibe bele tudtam volna szedni, így meghagytam őket a többi rajongónak. Másnap viszont elmentem a piacra, és vettem, mert míg tart a szezonja, szerettem volna belőle főzni valami finomat. Most egy jó krémlevesre esett a választásom. 

medvehagyma_kremleves.jpg

A növény egyébként szabadon szedhető az erdőben, de vigyázni kell, mert a levele nagyon hasonlít a gyöngyvirágéra, ami viszont mérgező. Erről ebben a cikkben írtunk részletesebben - egy omlós, medvehagymás pogácsa receptjével egyetemben.

Én imádom a fokhagymát, így a levesbe is teszek, de akinek elég a medvehagyma fokhagymás íze, elhagyhatja belőle. A levest tálalhatjuk parmezánnal, pirított kenyérkockákkal vagy hántolt mandulával is.

Fotó: Getty Images 

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr9514716947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása