Édesre sült fokhagyma és krémes bab - Elképesztően finom mártogatós

Ács Bori 2019. március 12.

Amikor először megtörtént velem, hogy egy recept hatására becsomagoltam és megsütöttem egy teljes fej fokhagymát, hogy aztán hozzáadjam az ételhez, teljesen meg voltam rémülve. Hogy lehet megenni egy egész fej fokhagymát?

Úgy, hogy a sült, különösképpen a fóliában sült fokhagyma teljes átalakuláson megy keresztül. Elveszíti csípős, erős, maró jellegét, és teljesen más, mély, édes, de nem ingerlő íze lesz. Az állaga is átalakul, a héjon belül teljesen puha krémmé változik, amit ki lehet nyomkodni a megmaradt gerezdek hüvelyeiből. 

Mindez főtt babbal kerül egy krémbe, és bár a sült fokhagyma az erősebb karakter, ő viszi el a műsort, a bab adja az alapot, a krémes, finom állagot. Ellensúlyozásul citrom és az ételhez nagyon jól passzoló rozmaring kerül még bele.

su_lt_fokhagyma-bab.jpg

Én sokkal jobban szeretem megfőzni a babot, de simán el lehet készíteni konzervből is, úgy valamivel egyszerűbb - bár a fokhagyma sütésére így is, úgy is rá kell szánni az időt, azalatt pedig pont meg tud főni a bab is. 

Fotók: Ács Bori /Só&Bors

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr5714640784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása