Szilvás-mákos lepény, isteni puha tésztával - Kezdőknek is sikerül

Ács Bori 2018. október 24.

Teljesen egyszerű, klasszikus sütemény ez a lepény, amely mégis minden pontján eltér attól, amit megszoktunk. Így aztán a végeredmény egyszerre hagyományos és különleges. 

A mák társa általában meggy szokott lenni, de itt éppen a szezonja végét élő szilvával kerül össze, a pite alapja pedig legtöbbször omlós tészta, itt viszont élesztős, puha ágya van a mákos krémnek és a gyümölcsnek.

Régi újságkivágás

A kiindulási pontom egy régi könyvben talált újságkivágásból származó recept volt, amely élesztős-omlós tésztával valamint pudingporral főzött mák krémmel írta elő a sütemény elkészítését. Miközben nekivágtam a sütésnek, a tésztát túl vajasnak éreztem, ezért annak mennyiségét csökkentettem, ettől inkább puha lett, mint omlós.

20180929_092529_1_1.jpg

A krémhez pedig nem használtam pudingport, sőt, meg sem főztem, egyszerűen elkevertem a mákot tejjel és tojással. Nem hiányzott a fölösleges por, éppen tökéletesen lágyra szilárdult a mák a tojástól, a szilva pedig sülés közben belesüppedt és a levéből is átadott a mákkrémnek. Bár így volt tökéletes, meggyel vagy nektarinnal is el tudnám képzelni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr114279279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása