Izgalmas, de villlámgyors ételre vágysz? Készíts tejszínes-zöldfűszeres tésztát!

Bármilyen zöldfűszerből finom, használd, ami van otthon!

Belsőolga 2018. július 11.

A pesztó óta tudjuk, hogy egy marék friss zöldfűszerből simán lehet isteni finom tésztaszószt készíteni. Ez a tejszínes-zöldfűszeres tésztaszósz ebből a szempontból a pesztó egyik unokaöccse, a legjobb tulajdonsága pedig az, hogy tényleg bármiből meg lehet főzni, amit éppen a kertben, vagy a konyhaablakban álló cserepekben találunk.

Én most bazsalikomot, mentát, koriandert és petrezselymet használtam, mert éppen ezek jutottak a kezem ügyébe, meg egy kis rukkolát, ami tudom, hogy nem fűszer, hanem salátanövény, annak viszont elég karakteres. Kicsit izgultam, hogy milyen lesz az összhangjuk, sőt, valójában rettegtem, hogy ezt a keveréket a gyerekek nem fogják megenni - márpedig ez így a nyári szünetben különösen fontos szempont - ennek ellenére mindenki lelkesen falta. Sőt, elhangzott a mesebeli "sosem ettem még ilyen finomat" mondat is, ami persze nem igaz, de attól még zene füleimnek.

zoldfuszerek.jpg

Fotó: Belső Olga

Annál is inkább, mert ezt a tésztaszószt tényleg pontosan annyi idő alatt el lehet készíteni, amennyi idő alatt megfő a tészta, ezúttal (nyilván) durum lisztből készült fusillit használtam. Ez egy nagyon jól kitalált tésztaforma, a kanyarulataiba jó sok szósz tud befeküdni, fel is vette az összeset.

Háziasszonyok álma

Amíg főtt a tészta, leszedtem, megmostam és apróra vágtam a zöldfűszereket, feltettem a hagymát dinsztelni, és összerottyantottam a szószt. Szűrés után gyors keverés, és már kész is volt az ebéd. Végre előállt az a helyzet, amiről mindig álmodtam: tovább tartott az ebédet megenni, mint megfőzni, hurrá.

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr9214088321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása