Kapros tökfőzelék: saját magával habarjuk, így nem lesz olyan lisztes

Szász Eszter 2019. július 12.

Sosem gondoltam volna, hogy egy olyan egyszerű ételt, mint a tökfőzelék, mennyire különbözőképpen lehet készíteni és szeretni. Ez is olyan recept, amit tényleg minden házban máshogy főznek.

Van, aki teljesen puhára főzi a tököt, van, aki kicsit roppanósra hagyja, van, aki pirospaprikával berántja, van, aki fehéren eszi. De egy közös van mindegyikben: a kapor, ami nélkül bizony nincs tökfőzelék. 

Mi van akkor, ha nem szeretjük a kaprot?

A mazsolautálatot már korábban bevallottam, erre most itt a kapor is. Ezzel véget is ért a nemszeretem ételek sora. Azonban a tökfőzeléknél a kapor gyakorlatilag kihagyhatatlan hozzávaló, így sokáig azt sem kedveltem.

Aztán addig kutakodtam, amíg találtam egy receptet, amibe utólag kell csak beleszórni a fűszert, tejszínnel kell behabarni és hidegen megenni. Mivel a gyerekeim apukája tökfőzelék-rajongó, gondoltam, meglepem, és egyik hétvégén főztem neki egy adaggal. Nem árulok zsákbamacskát, nem arattam osztatlan sikert.

tokfozelek.jpg

Így nem lesz vízízű

Hiába, a szülői hagyományokkal nehéz versenyre kelni. Úgy döntöttem, hogy nem is szeretnék, így megfőztem a leghagyományosabb, legegyszerűbb tökfőzeléket. A tököt, hogy kevésbé legyen vízízű, gyalulás után lesóztam, ettől rengeteg levet eresztett, és csak azután főztem meg.

Annyiban változtattam anyósom receptjén, hogy nem tettem bele fehér lisztet, hanem kivettem egy kis tököt és levet a fazékból és egy pici tejföllel és zabpehelyliszttel habartam be. A kaporkérdést úgy hidaltam át, hogy kétfelé választottam az adagot, egyik felébe került a fűszerből, a másikba nem. 

Fotó: Szász Eszter/Sóbors

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr214733537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása