A legfinomabb spanyol tapaszt mutatjuk: nem kell hozzá sok minden

Sági Zsófia 2019. július 6.

Életemben először Spanyolországban ettem padron paprikát, sokat hallottam már róla, és amikor megláttam az étlapon a tapasok között, rögtön berendeltem belőle egy adagot. 

A maga elképesztő egyszerűségében volt csodálatos. Nem volt rajta semmi különös, csak olívaolaj és só, mégis annyira, de annyira finom volt, hogy nem lehetett abbahagyni.

Mi az a padron paprika?

A padron paprika egy kis méretű, zöld színű paprika, amely egy északnyugati spanyol településről kapta a nevét. Külseje alapján azt gondolnánk, hogy csípős, pedig - nagy százalékban - nem az. Azért így mondom, mert a padron egy olyan paprikaféle, ami az őt ért naptól és víztől függően csípős és nem csípős is lehet. Én Spanyolországban csak az utóbbival találkoztam, de ha mégis az előbbit fogjuk ki, szerintem azzal sem lövünk mellé. 

Hogyan készítsük?

Amikor hazajöttem, találtam egy csúcs szuper blogot, ahol négyféleképpen mutatják be a padron paprika készítését. Úgy, ahogy a spanyolok csinálják, bő olívaolajban; minimális olajjal serpenyőben sütve; sütőben készítve és grillezve. Talán serpenyőben készítve a legegyszerűbb, így a recept annak a leírását tartalmazza, de megosztom veletek a másik hármat is, ha éppen autentikusan, olajmentesen vagy grillpartin készítenétek el.

padronpapi.jpg

Spanyol módra

Spanyolországban majdnem mindent, ami sült, bő olívaolajban készítenek. Ehhez a módszerhez tehát annyi olívaolajra van szükségünk, amennyi bőven ellepi a paprikákat. Ezt jól forrósítsuk fel, dobjuk bele a paprikát, majd mikor a forró olaj felhólyagosítja a bőrét és bebarnul, kapjuk ki, szórjuk meg sóval, és melegen kínáljuk. Nem a legköltséghatékonyabb módszer, de a legautentikusabb.

Sütőben sütve

A paprikákat mossuk meg, tegyük őket egy tepsibe, forgassuk át őket egy kis olívaolajjal. 220 fokon körülbelül 8-10 perc alatt süssük meg őket, amíg meg nem barnulnak kívülről. Félidőnél forgassuk meg őket, hogy egyenletesen piruljanak meg kívülről.

Grillezve

Mivel elég kicsik a paprikák, ezért könnyen becsúszhatnak a rácsok közé. Érdemes lehet grilltálcát venni, abba szórni őket, jó feketére megpirítani, majd a szokásos sóval és egy kis citromlével tálalni. Mennyei! 

Fotó: Getty Images

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr3814924248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása