Fűszeres, görög tésztasaláta - Krémes a fetától, laktató a tésztától

Sági Zsófia 2019. július 4.

Nagy családi kedvenc nálunk a görög saláta, amikor csak tehetjük - főleg, ha vannak hozzá friss, érett zöldségek - elkészítjük. Csak egy baj van vele: önmagában nem telít el.

Köretként, esetleg egy könnyed nyári vacsoraként tökéletesen funkcionál, de főételként nem állja meg a helyét. Mi legtöbbször csirkemellet sütünk mellé, úgy már ebédnek is megfelel. 

gorogtesztsalata.jpg

Vannak azonban olyan helyzetek, amikor az embernek se kedve, se ideje nincs a hússal is foglalkozni. Ilyenkor jönnek jól a gyorsított megoldások, mint ez a tésztasaláta, ami tökéletesen visszaadja a görög kedvenc ízeit, csak éppen tápláló, laktató verzióban.

Amikor rátaláltam erre a receptre, meglepődtem, hogy vörösborecettel készül az öntet, úgyhogy kicsit utánanéztem a dolognak. Én a hagyományos görög salátát olívaolajjal, oregánóval és egy kis citromlével öntöm csak nyakon. Egész eddig kihagytam volna valamit?

A klasszikus öntet

Belevetettem magam az internet rejtelmeibe, és kiderült, hogy minden egyes klasszikus görögsaláta-öntet tartalmaz vörösborecetet. Ettől kicsit pikáns, savanykás karaktere lesz az egész ételnek, de nagyon jól kiegészíti az édeskés zöldségek és a sós feta ízét. Ha kísérletező kedvűek vagyunk, megéri kipróbálni, először akár csak egy kisebb adagon, aztán nyakon lehet vele önteni az egész salátát, ha viszont maradnánk a megszokott ízeknél, el is hagyható. 

Fotó: Getty Images

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr3014922128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása