Elképesztő epres hummusz: édes is lehet a csicseriborsókrém

Szász Eszter 2019. május 30.

A hummuszt sosem tudom megunni, ezt nem győzöm elégszer hangsúlyozni. Eddig csak sós változatról hallottam, különböző ízesítésekkel.

A recepteket böngészve megakadt a szemem egy izgalmasnak hangzó ízkombináción: epres hummusz. Nagyon édesszájú vagyok, gondoltam, kipróbálom. Tavasz van, rengeteg eper, miért ne illene az amúgy natúr, semleges ízű csicseriborsóhoz? 

Az édes hummusz olyan, mint egy lekvár

Amikor lelkesen meséltem, hogy mit fogok csinálni, a szerkesztőségben nem aratott osztatlan lelkesedést. Egyedül Csillának tetszett, de ő elég újító szellem amúgy is, vegetáriánus, és sok izgalmas ételt főz. Zsófit először nem nagyon tudtam meggyőzni, így muszáj volt kóstolót hoznom, hogy bebizonyítsam, a hummusz bizony édesen is finom. Maradjunk annyiban, hogy meggyőztem, de az íze egyáltalán nem emlékeztet a hummuszra, inkább olyan, mint a mogyoróvajas lekváré. Aki szereti az édeset, próbálja ki mindenképpen. 

epres_hummusz.jpg

Az epres hummuszt ehetjük magában, kanalazva, pirítósra vagy natúr kekszre kenve, kókuszchipssel vagy magvakkal megszórva, de grillezett csirkehús mellé is isteni. Érdemes frissen elkészíteni, mert akkor az eper színe nagyon jól érvényesül. 

Fotó: Szász Eszter/Sóbors

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr1714827946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása