Selymes, krémes krumplifőzelék - A menzás főzelék lisztmentes verziója

Szász Eszter 2019. március 25.

Mama, úgy ennék krumplifőzeléket!  - hangzott el egyik este a gyerekem szájából ez a szokatlan mondat. Mire felocsúdtam a csodálkozásból, már folytatta is: De úgy csináld, ahogy az iskolában!

Az iskolai főzelékek "titka" köztudottan a csomós, lisztes rántásban rejlik. Be is ugrott, ahogy nyomogattam szét a lisztes csomókat a főzelékben a kanalammal, amely csak nyomokban tartalmazta a legfontosabb összetevőt, a zöldséget.

krumplifo_zele_k.jpg

Törtem is a fejem, hogy hogyan rekonstruáljam ezt az ízvilágot úgy, hogy nem liszttel sűrítem az ételt. Rövid kísérletezés után megalkottam A krumplifőzeléket, ami gyorsan a család kedvencévé vált, és nem is jöttek rá, hogy nem az iskolai receptet vettem alapul.

Tejföl, vagyis a jolly joker

A krumplifőzelék nem egy gasztrocsoda, de a selymessége igazán finommá teszi. Ezt az állagot és ízt viszonylag sok tejszín vagy tejföl hozzáadásával lehet elérni. Nálunk a tejföl amúgy is jolly joker, nincs olyan étel, amihez ne passzolna, legyen az rántott csirke vagy sima melegszendvics.

Nem volt kérdés, hogy a krumplifőzeléket is tejföllel ízesítem. Szerencsére a burgonyával remekül lehet sűríteni  - a gyerekek első főzelékeihez is krumplit használtam -, így a lisztet is elhagyhattam. 

Mellé sült virsli dukál - bevagdosom a virslit, és pici vajon kisütöm -, de ha több időnk van, fasírtgolyókkal is tálalhatjuk.

Fotó: Getty Images

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr2414633534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása