A dédnagymama újragondolt hagymás, tört krumplija - Édesburgonyából is finom

P. Szabó Fruzsi 2019. március 9.

A jól ismert köret új életre kel, mikor nem burgonya, hanem batáta, azaz édeskrumpli kerül bele.

A nagymamám világ életében igazi békebeli háziasszony módjára készítette a krumplis köreteket. Állítólag amikor kicsi lány voltam, egyszer cuppogások és elismerő sóhajok közepette faltam a hagymás tört burgonyáját. A nagyika ezt azóta sem felejtette el, és mikor hagymás tört krumpli kerül terítékre, mindig fel is idézi ezt a vidám kis esetet.

Kezdő anyukaként valamilyen érthetetlen oknál fogva burgonyaellenes lettem. A lehető leghatározottabban kijelentettem, hogy az én gyerekemnek márpedig nem a krumpli lesz az első szilárd tápláléka, mert az ósdi, unalmas és egy cseppet sem tápláló. Már új idők járnak, úgyhogy az én srácom batátát fog enni.

Mikor a nagyika, immár dédike, megkérdezte, hogy mit eszik a gyerek, mondtam is neki, hogy édesburgonyát. Meg is lepődtem, mikor erre csak ennyit mondott: “Jól van, akkor majd azt csinálunk neki.” Semmi kritika, semmi megjegyzés.

batata3.gif

Az ételekhez éppen hozzászokó babának ez azért így, ilyen formában szerintem egy kicsit nehéz. Kezdetben inkább csak natúran adjuk a babánknak a párolt, tört édesburgonyát.

Aztán eljött a vasárnap, asztalhoz ültünk mind. A nagymamám pedig feltálalta a dédunokájának az édesburgonyát úgy, ahogy azt kell: hagymásan, zsírral, törten. Isteni volt. Mindenki olyat akart enni. Fel is vettem a repertoárba. Íme a receptje.

Fotók: Pataki-Szabó Fruzsi/&Bors

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr7614653347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása