Sajtkrémes-zöldborsós penne: egy kis baconnel az igazi

Mehet minden bele

Sági Zsófia 2018. október 26.

Ez a recept teljesen véletlenül született. Szerettem volna főzni estére, de alig volt otthon valami, úgyhogy megpróbáltam a fellelhető alapanyagokból kihozni egy vacsorát. Találtam a hűtőben egy kis bacont és tömlős sajtot, illetve volt otthon egy üveg zöldborsó, úgyhogy ezekből álltam neki alkotni valamit.

Azóta ez az egyik kedvenc receptünk, főleg azért, mert se perc alatt elkészül és isteni finom. Többféleképpen is készítettem már, attól függően, hogy miből mennyi volt otthon. Bacon helyett például még jobb választás a házi sonka, ebben az esetben még sózni sem kell az ételünket. 

A szószt is sokféleképpen készíthetjük. A sajtkrémet fel kell hígítani valamivel, erre több megoldás is lehet: használhatjuk a zöldborsó levét,  tejszínt, de akár tejet is, mindenhogyan tökéletes lesz az eredmény. Én - mivel majdnem mindig elfelejtek tejszínt venni - legtöbbször a zöldborsó levét használom, de ha friss zöldborsóval dolgozom, akkor tejjel hígítom, az szinte mindig van otthon. 

zoldborsospenne.jpg

Fotó: Saját

Ez az étel tényleg egy negyed óra alatt elkészül, szinte több időbe telik, mire a tészta megfő. Se méregetni nem kell, se álldogálni mellette: a bacon pár perc alatt lepirul, és utána már mehet rá minden. A bors nagyon jól áll ennek az ételnek, úgyhogy, ha tehetjük, frissen őrölt borssal tálaljuk. A sajtimádók még megszórhatják pluszban reszelt sajttal is. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr3614306429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása