Mi a fontos lépés, ami nélkül nincs nagyiféle gesztenyés kifli?

Sági Zsófia 2018. október 21.

Az egyik oka annak, hogy minden évben várom az őszt, az a gesztenyeszezon. Én személy szerint imádom a gesztenyés dolgokat, legyen szó akár sült gesztenyéről, akár gesztenyepüréről, napestig tudnám őket enni. Mikor rátaláltam erre a receptre, hamar az egyik kedvencemmé vált: egyszerű, gyors és mindezek mellett isteni finom.

gesztenyeskifli.jpg

Az ősszel együtt jönnek a hosszú hétvégék, és ilyenkor van lehetőség egy kicsit elutazni, meglátogatni a rokonokat. Én minden évben ilyenkor mentem el a nagymamámhoz, és ő majdnem az összes alkalommal gesztenyés kiflivel várt engem. Szerelem volt első harapásra: az omlós tészta az enyhén rumos gesztenyemasszával egy ízbomba volt a számban. Akkor természetesen még kicsi voltam, és maximum csak besegíteni tudtam a sütésbe, de az utóbbi években már én is elkészítem minden ősszel ezt az isteni desszertet.

Az egyik legfontosabb dolog ennél a receptnél, hogy figyeljünk oda a tésztára. Ha igazán omlós végeredményt szeretnénk elérni, akkor az a legjobb, ha zsírral dolgozunk margarin helyett. De ne csak magába a tésztába kerüljön a zsírból, hanem bőven rá a tésztára is: ha kinyújtottuk, akkor még kenjük meg pluszban zsírral, majd tekerjük fel, és így tegyük be a hűtőbe legalább fél órára pihenni. Igaz, hogy így az előkészítési idő kicsit több az átlagosnál, de villámgyorsan megsül a sütemény, és ez az a lépés, ami nélkül nem lesz nagyi-féle a gesztenyés kiflink.

A másik dolog, amit nem érdemes kihagyni, az a rum! Dolgozhatunk eredeti rummal, de persze, ha gyerkőcök vannak, akkor rumaromával is, bármelyiket is választjuk, egészen biztosan megbolondítja a desszertünket. No és akkor lássuk is ezt a sokat emlegetett receptet!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr5014289571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása