Paradicsomos-füstölt sajtos batyu: olaszos vacsora fél óra alatt

Kovács Gabriella 2019. július 12.

Imádom az olaszos ízeket, a paradicsomos, oregánóillatú ételeket. Az olaszos batyu is az, noha nem olyan, mint amilyenre az olaszos fogás elnevezés alapján elsőre gondolnánk. Ami ebben olasz, az a töltelék, ami pedig meglepő, az maga a batyu, ami a tölteléket körbeveszi.

Szívesen készítem, mert egyszerű, szinte elronthatatlan, nagyon finom, és ami külön jó - például, ha vendégeket vár az ember és még készülődnie kell -, hogy némi előkészület után egyedül lehet hagyni egy időre. Csak a töltelék készül serpenyőben, maga a batyu már sütőben sül. Így tehát, mielőtt nekilátnék a főzőcskének, bekapcsolom a sütőt, hogy melegedjen.

batyu-nagy.jpg

Szeretek zöldségeket hámozni. Szerintem ez az egyik legjobb relax tevékenység. Miután a megtisztított gombákat megszabadítottam a héjuktól és a száruktól, majd körülbelül 1-2 gyufaszálnyi széles szeletkékre vágtam, illetve meghámoztam és nagyobb darabkákra felkockáztam a hagymát, kezdődhet a főzés.

Leveles tészta, az aduász

A leveles tészta szerintem aduász a konyhában: rengeteg mindent lehet belőle készíteni. Egyszerű, gyors. Ha ezt a receptet készítjük el, két dologra kell figyelni vásárláskor. Az egyik, hogy nehogy véletlenül édes leveles tésztát vegyünk. A másik, mivel az praktikusabb, legyen a tészta kis lapocskákra nyújtott, ne pedig egész, otthon nyújtandó tészta. Természetesen olyat is lehet választani, de úgy az előkészületek több időt fognak igényelni. Laponként csomagolt verzióból két csomaggal érdemes beszerezni, hogy biztosan elég legyen. Jó étvágyat az olaszos ízvilágú vacsihoz!

Fotó: Shutterstock 

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr5614273821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása