Békebeli mentessüti a pehelykönnyű mákkoch: sült tojáshab a tésztája

P. Szabó Fruzsi 2019. május 23.

A habkönnyű mákos csoda receptjére a Mama ősöreg, megsárgult főzőkönyvében találtam rá. Bizony, akkoriban sem volt mindenben liszt, tej meg vaj. Ebben a konstrukcióban például egyik sincs.

Következésképpen a mákkoch egy tej- és gluténmentes sütemény: ha ez utóbbi valóban fontos, figyeljünk a keresztszennyeződésekre is.

Igaz, hogy cukor van benne rendesen, de szerintem ez részletkérdés. Csak azért nem cseréltem le valami egészségtudatos verzióra, mert cukorfóbiám pont nincs. De természetesen az édesítő-kérdés nyitott, ha valaki szeretné, részben vagy teljesen lecserélheti a jó kis porcukrot a szívének vagy egészségének kedvesebb alapanyagra.

A régi szakácskönyvek sokszor túloznak

A mákkochot pofonegyszerű elkészíteni. Három sorban, velősen van leírva az instrukció, de rögtön az elsőt nem követtem. Nyolc tojássárgáját tizennégy dekagramm porcukorral fél órán át keverünk. Nem kevertem fél órán át a tojást, tíz perc után izomlázam lett. Tapasztalt háziasszonyok, akiknek a marék és az egy pici tökéletes aránymutató és a fél óra az fél óra, most bizonyára arra gondolnak, mekkora egy puding vagyok. Vagy egyszerűen csak összenéznek felhúzott szemöldökkel.

mak2.gif

Éppen úgy, ahogy a Nagyanyám és húga tették egyszer, mikor látogatóba ment hozzájuk a Terike és pecsétes volt a szoknyája. Azóta is ezen nevetünk Anyuval. A pecsétes szoknya szállóige lett, ami minden helyzetben bevethető, ha valami éppen nem tökéletes és makulátlan. Úgyhogy pecsétes szoknyájúak figyelem! Én sem kevertem fél órán át a cukrot a tojással, ráadásul kézi mixerrel dolgoztam, a mákkoch mégis összeállt és pompázatos lett. Most pedig jöjjön a várva várt recept.

 

Fotó: Pataki-Szabó Fruzsi/Sóbors

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr3214783434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása