Selymes, krémes céklás hummusz - Az ízek tökéletes harmóniája

Szász Eszter 2019. április 29.

Egy kora nyári, igencsak izzasztó margitszigeti futás után kóstoltam először céklás hummuszt. Tortillatekercsben kaptam, és azonnal befaltam. Bár a hummuszt és a céklát is minden formában imádom, arra, hogy az ízük együtt is milyen harmonikus és finom, nem gondoltam.  

ceklas_hummusz.jpg

A hummusz, ez a krémes állagú közel-keleti mártogatós nemcsak tápláló, hanem nagyon egészséges is. Teljes értékű fehérjeforrás, bővelkedik kis glikémiás indexű, lassan felszívódó szénhidrátokban, valamint telítetlen zsírsavakban. Emellett sok kalciumot, magnéziumot, cinket, vasat, mangánt, rezet, valamint E- és B-vitaminokat tartalmaz. Rosttartalma is jelentős. 

A rajongók rajongója

Gyorsan elkértem a receptjét, hogy ne csak futás után, farkaséhesen tesztelhessem. A hummusz nekem igazi szuperétel, nagyon sokszor eszem. Van kedvenc márkám is, de szeretek újakat is kipróbálni, illetve az egyik kedvenc éttermembe is rendszeresen ellátogatok, ha leesik a vérhummusz-szintem. A kutyámat Hummusznak hívják, kell ennél több, hogy kifejezzem a rajongásom?

Egy ideje megtanultam házilag is készíteni, és nagyon megörültem, amikor megkóstoltam a céklás változatot, ami a sima hummuszhoz hasonlóan szintén egyszerűen és gyorsan elkészíthető. 

A céklás humuszt reggelire és délutáni beszélgetésekhez is ajánlom. Pitával vagy pirítóssal tálalva a legjobb. 

 Fotó: Getty Images

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr1314629170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása