Darált hússal töltött karalábé tejszínes-kapros mártásban

Szász Eszter 2019. április 28.

A karalábéról a menzás karalábéleves jut eszembe, illetve az a levesnek nevezett valami, amiben a sárgarépadarabokon kívül fás karalábékockák is úszkáltak. Azt hittem, hogy zsenge változata nem is létezik. 

Amikor anyu főzött belőle levest, félve kóstoltam meg, de aztán éreztem, hogy bizony nem minden karalábé fás. Ez a felfedezés még bátrabbá tett, szintet léptem, nyersen is megkóstoltam, és úgy is nagyon megszerettem.

toltott_karalabe.jpg

A karalábé igazi szuperélelmiszer

A karalábé úgynevezett szuperélelmiszer, hiszen nagy mennyiségben tartalmaz a szervezetünk számára könnyen hasznosuló tápanyagokat, amik persze nyersen érvényesülnek a legjobban.

A karalábé C-vitamin tartalma magasabb, mint a citromé, jelentős a B-vitamin, a kálium, kálcium és vas tartalma is. Megtalálható benne számos antioxidáns. Kalóriatartalma nagyon alacsony, viszont rengeteg rostot tartalmaz, így segíti az emésztést. 

A töltött karalábé trükkje

Karalábéból levest, sőt főzeléket is készíthetünk, de szuper egytálételt is, ha kivájjuk a belsejét és megtöltjük. Tehetünk bele darált húst, de ha vegetáriánus változatot szeretnénk, akkor zöldségekkel is telepakolhatjuk, kicsit ragussá varázsolva. Ez most egy húsos változat, könnyű, de mégis laktató. Egyetlen kis trükk van benne: egy jó alaplét kell hozzá készíteni, de ahhoz is találhatunk receptet itt

 Fotó: Getty Images

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr6014767028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása