Fura, de működik: csirkepaprikás krumplival főzve

Sági Zsófia 2019. február 16.

Ez a csirkepaprikás hosszú lével, sok krumplival és vöröshagymával készül. Bár - jó magyarhoz híven - a pörköltet is imádom, azt szeretem ebben az ételben, hogy a hosszú lének köszönhetően egy lazább, könnyedebb fogás.

Krumpli és csirke - ez a kombináció a kedvencem, mindenben jól működik ez a páros. Szerintem a burgonya szuperül illik a paprikás ételekhez, úgyhogy előszeretettel használom pörköltekben és levesekben is.

img_4988.jpg

Ennek az ételnek az a nagy előnye, hogy könnyed, nem túlzóan paprikás, úgyhogy nem üli meg a gyomrot. Én annyira szeretem a levét, hogy képes vagyok hús és krumpli nélkül, csak tésztával enni, szóval nem szoktam fukarkodni a vízmennyiséggel. Általában annyi vizet öntök a csirkerészekre, amennyi bőven ellepi azokat, még egy kicsivel többet is. 

A vöröshagyma mellől nem maradhat el a paprika és a paradicsom - kis mennyiségben is érződik az ízük, frissé és könnyeddé varázsolják a levet. A krumpli eredetileg csak kiegészítőként került a paprikásba, de miután az egész család azokra vadászott, már jóval többet teszek bele.

Én addig szeretem főzni a húst, amíg szinte leolvad a csontról, de a csirkében pont az a jó, hogy gyorsan készül, úgyhogy kevesebb idő is elég neki. Kihagyhatatlan lépés, hogy a paprikásba csípős is kerüljön, ezért egy rész csípős pirospaprikát teszek az édes mellé, de chilipehellyel vagy darált erős paprikával utólag is tudunk ízesíteni. 

Fotó: Sági Zsófia/Só&Bors 

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr3714607358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása