Tejszínes egreskrém Nigellától - éppen szezonja van

Még érik az egres, gyorsan készíts belőle finom krémet!

SóBors 2018. július 20.

Szoktál egrest enni? Egyáltalán, emlékszel még az ízére? Gyerekkoromban sokat ettünk, mostanában viszont, már évek óta csak messziről nézem a piacon, ha véletlenül találkozom vele. A hétvégén viszont nagyon szép, érett, illatos sárga piszkékbe botlottam, nem is tudtam otthagyni.

Az egrest vagy piszkét hagyományosan kétféleképpen szoktuk enni: vagy befaljuk úgy, ahogy van, vagy készítünk belőle egresszószt. Utóbbit egy ideig el is tudtam adni a gyerekeimnek, ugyanis, ha még emlékeztek az örök klasszikus Disney rajzfilmre, egresszósz ígéretével vette le a lábáról Hófehérke a törpéket.

egresszosz.jpg

Később rájöttek a gyerekeim, hogy azért finomabb étel is van a világon az egresszósznál, egy-két próbálkozás után nem is erőltettük tovább ezt a vonalat. A hétvégén viszont mindenképpen valami nagyon jót akartam készíteni belőle, Nigellánál találtam meg a választ a kérdésemre. Készítsünk egreskrémet édesen, vajasan, sok tejszínhabbal!

Elronthatatlan

Az eljárás roppant egyszerű, fel kell tenni főzni a piszkét vajon, közben felverjük a tejszínhabot, a kettőt összeforgatjuk, édesítjük, és kész is. Angliában régen szokás volt az egrest és a bodzát együtt fogyasztani, úgyhogy az eredeti recept bodzaszörpöt is ír hozzá. Nekem szerencsém volt, még éppen volt itthon egy üveggel, de ha neked nincs, nyugodtan ki is hagyhatod az egreskrémből, majd jövőre teszel bele!

Fotó: Shutterstock

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr514109107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása