Aszús sárgadinnye-krémleves: a nyár mézédes íze egy levesben

Szász Eszter 2019. július 16.

Gyerekkoromban kizárólag meggyből tudtam elképzelni a levest, abból is csak a nagymamámfélét. Én azóta is úgy készítem ahogy ő, tejföllel. Iskolás koromban a menzai gyümölcslevest kóstoltam, az finoman szólva sem lett a kedvencem. 

Amikor főzni kezdtem, próbálkoztam másféle gyümölcsökkel is, így született a sárgabarack-krémleves. Most pedig dinnyeszezon van, úgyhogy érdemes kísérletezni vele is. Az a csodás a gyümölcslevesekben, hogy legtöbbjüket főzés nélkül is el lehet készíteni, és ha a hozzávalókat okosan válogatjuk, nem lesz kalóriabomba.

A mézédes sárgadinnye önmagában, felkockázva, kellemesen lehűtve is isteni. Ez az a gyümölcs, amelyhez kiválóan passzolnak a sós ízek, mint például a pármai sonka

sargadinnye_leves.jpg

A sárgadinnye az egyik kedvenc gyümölcsöm. Sokan nem szeretik, mert elég intenzív illata van, nálunk például sokáig "tiltólistás" volt, csak légmentesen zárható dobozban tarthattam. Vagy gyorsan megettem.

Egészséges és szomjoltó

A sárgadinnye nagyon egészséges, tele van béta-karotinnal, C-vitaminnal és ásványi anyagokkal. Víztartalma magas, így melegben kiválóan hidratál. Az energiatartalma alacsony, így fogyókúrázóknak ideális, viszont szénhidráttartalma ehhez képest magas. 

A sárgadinnyék közötti különbség a belső húsban rejlik, létezik sárga és zöld húsú fajta is. A receptet az utóbbiból készítsük. Ebbe a levesbe egy kis tejszín és fehérbor is kerül, valamint, ha jó édesen szeretnénk, akkor méz is. 

Fotó: Getty Images

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr7514940400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása