Tejporos-kekszes horvát sütemény: a bela bajaderát sütni sem kell

Sági Zsófia 2019. június 22.

A bela bajadera a világ egyik legegyszerűbb és legjobb süteménye: nem kell sütni, körülbelül 20 perc alatt kész, ráadásul elképesztően finom.

A Vajdaságban ettem először bela bajadarát párom nagyszüleinél, majd családi barátoknál. Többféle verziója létezik, van, ahol a tésztája kakaós, van, ahol dió is gazdagítja, de olyan is van, ahol csokoládé kerül a rétegek közé. Ez most egy sima fehér, vagyis "bela" változat. 

belabajadera.jpg

Csippentsünk le a cukorból

A süti isteni finom, a kekszes alap lágy és édes, a krém pedig olyan, mintha Raffaello lenne. Megmondom őszintén, én elég édesszájú vagyok, de a bela bajadera még nekem is túl édesre sikerült, úgyhogy - bár az eredeti arányokat adtam meg - szerintem le lehet csippenteni a cukorból a tészta és a krém esetében is. 

A krémbe tejpor és kókusz kerül, de figyeljünk, milyet használunk: ebbe nem a kávékhoz való Completa kell, hanem rendes zsíros tejpor, illetve kókuszból is vegyünk jobb minőségűt. 

Fotó: Sági Zsófia/Sóbors

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr1314899654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása