A leggyorsabb és legegyszerűbb morzsasüti - Forró, ropogós, almás mennyország

Szász Eszter 2019. április 24.

Tisztán emlékszem, mikor ettem először morzsasütit, illetve akkor még nem is tudtam, hogy ez a neve: 1995. nyarán Franciaországban nyaraltam, és a vendéglátóm - aki imádott sütni-főzni - egyik este ezzel lepett meg. 

Két hetet töltöttem Bretagne-ban, az egész nyaralás a kulináris élvezetekről szólt vagy mondhatjuk azt is, hogy folyamatosan ettünk. Isteni dolgokat kóstoltam, például életemben először homárt, sokfogásos vacsorákat finom borokkal társítva. 19 évesen a mennyországban éreztem magam.

almas_morzsasuti.jpg

Egyszerű, gyors és könnyen variálható

A morzsasüti egy otthonülős délutánon született, és ott helyben meg is tanultam a készítését. Tényleg nem volt bonyolult, de azért leírtam gyorsan, hogy el ne felejtsem. Hazahoztam, de persze az évek alatt nyoma veszett - azonban szerencsére emlékezetből is meg tudtam sütni. 

A morzsasüti egy nagyon gyors sütemény, az a típus, ami akkor igazán jó, amikor hirtelen toppannak be a vendégek vagy megkívánunk valami édeset. Ez a változat almával készül, de körtével vagy valamilyen szezonális bogyós gyümölccsel is finom. Egy kis vaníliafagylalt még jobban kihozza az ízeket.

Mitől lesz ropogós?

A lényege a minél ropogósabb állag, én barna cukorral készítem és a liszt egy részét zabpehellyel helyettesítem. Becsapós, mert hiába a zabpehely, nem diétás, viszont szuperül ropog. 

 Fotó: Getty Images

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr5614757713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása