Az eredeti stíriai metélt: túróból gyúrt tészta, selymes vaníliás főzött krém

Szász Eszter 2019. április 10.

Fogalmam sincs, hogy jutott eszembe ez az étel, szerintem legalább tíz, ha nem húsz éve ettem utoljára. Nagymamám csinált mindig, máshol és máskor nem is ettem, csak amikor ő készítette - pedig egy időben az éttermek kínálatában is szerepelt. Ma már szinte sehol sem látom, pedig szuper finom desszert. 

Olyan egyszerű lenne azt mondani, hogy mami, csinálj nekem stíriai metéltet - de sajnos ez már nem lehetséges. Így rám hárul a feladat, hogy elkészítsem és megszerettessem a gyerekeimmel is.

stiriai_metelt.jpg

Nagyon szeretjük a túrós ételeket, úgyhogy szerintem nem lesz nehéz dolgom. A mazsolakérdés itt is felmerült, én bizony kihagytam, de természetesen, aki szereti, tegyen bele bátran. 

A stíriai metélt tulajdonképpen a magyar vargabéles osztrák testvére. A vargabéles Erdélyből, a stíriai metélt Stájerországból származik. A vargabéles rétestésztalapok között megsülő cérnametélt túróval és mazsolával. A stíriai metélthez viszont a tésztába gyúrjuk bele a túrót, és rétestészta sem kell a tetejére. A  legenda szerint a stíriai metélt Kádár János egyik kedvenc étele volt. 

 Fotó: Szász Eszter / Sóbors

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr1714733283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása