Isteni csokis-folyós kalács - Akkor jó, ha ropog a cukor a fogunk alatt

Szász Eszter 2019. március 31.

Tudom, hogy nem ez a hivatalos neve a süteménynek, de annyira kifejező, hogy ezt szeretem rá használni. Hívják még szombati kakaós kalácsnak vagy kóser csurgós kakaós kalácsnak is. Talán ez utóbbi már beszédesebb név, de nekem akkor is a csokis-folyós marad az igazi. 

Ahogy szeleteljük, a kalácsból kifolyik, kiömlik a csokoládés töltelék. A csokikrém elképesztően tömény, ragacsos, és annyi cukor van benne, hogy ropog a fogunk alatt. Ettől olyan finom. Szóval nem egy nullkalóriás desszert, és akkor nagyon finoman fogalmaztam, de minden egyes falat megéri.

Kóser sütemény

Ez a sütemény is a sabati vacsora elengedhetetlen kelléke, pontosabban desszertje. A zsinagógákban a kiddusnál - a szombat fogadása - nem hiányozhat, a gyerekek, de a felnőttek is alig várják, hogy vége legyen a szertartásnak, és rohannak, hogy ehessenek belőle. 

Sok évig ilyen kalácsot én is csak a zsinagógában ettem. Amikor a gyerekeim elkezdtek óvodába járni, az intézményben péntekenként a Semes kóser pékség árult mindenféle finomságot, köztük csokis-folyós, vagy ahogy ők nevezték, csurgatott kalácsot. Szinte minden héten vásároltam a gyerekek nagy örömére, és miután óriási siker volt, elhatároztam, hogy én is megsütöm. 

image1-1.jpeg

A csokis-folyós kalács nem is bonyolult

Azt gondoltam, hogy biztosan bonyolult az elkészítése, de igazából csak a barhesz kelt tésztája kell hozzá és egy villámgyorsan elkészíthető kakaós töltelék. Mint a legtöbb zsidó süteménybe, ebbe sem kerül tej, hogy megfeleljen a kóser étkezési szokásoknak, és lehessen közvetlenül a húsos vacsora után is fogyasztani.

Arra kell ügyelni, hogy egyenletesen kenjük a tölteléket a tésztára, hogy a két végébe is jusson. A  kalács pár napig eláll, hétköznapi rohanós reggelekre, kávéhoz, teához szuper napkezdő harapnivaló. A megadott hozzávalókból kétméretes darab készül, hogy maradjon belőle hétköznapokra is. 

Fotó: Szász Eszter/Sóbors 

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr4914687716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása