Mariska néni szalagos fánkja: ennek tényleg nincs párja

Mindenki a csodájára jár

Sági Zsófia 2019. február 4.

Eddig akárhányszor belefogtam a fánksütésbe, csúfos kudarcot vallottam. Nem nőttek meg a fánkocskák, nem lett könnyű, lyukacsos tésztájuk és a többi. Pedig nem egy olyan nagy ördöngösség, ha van hozzá egy jó receptünk!

Sőt, ez nemcsak egy jó, hanem a tökéletes recept. Mariska néni, nagyszüleim szomszéd nénije süti a világon a legjobb fánkot. Bárki, aki eszik belőle, elkéri a receptet, és még nagymamám is bevallotta, hogy neki sem sikerült még ilyen jó szalagos fánkot készítenie.

Így hát elkértem Mariska nénitől a receptet, aki a precízen leírt útmutató mellé még vagy 40 darab fánkot is sütött nekünk. Meg kellett ugyanis mérnie a hozzávalókat, hogy le tudja írni nekem a pontos receptet: hiszen ő már évtizedek óta süti ezt a fánkot, mindent érzésre rak bele, de hát ezt mégsem lehet így papírra vetni. 

fank.jpg

Ez a szalagos fánk már önmagában is isteni, ráadásul, amikor még forró, Mariska néni meghinti egy kis vaníliás cukros porcukorral. Természetesen nem hiányozhat mellőle a lekvár sem, szerintem baracklekvárral az igazi, de mindenki úgy eszi, ahogyan szeretné. 

Fotó: Sági Zsófia/Só&Bors 

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr4114291045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása