Álomfinom fehércsokis torta alaprecept - Sokéves fejlesztésem eredménye

Fehér Ági 2018. október 14.

A tortakészítésről általában az az elképzelés, hogy melós dolog. Én is így voltam vele, és nem is álltam neki, mert szeretem a gyors és egyszerű ételeket. De évek alatt szép lassan kifejlesztettem egy nagyon egyszerű, elronthatatlan tortát, aminek, ezt szerénytelenség nélkül mondhatom, mindenki a csodájára jár.

Van egy jó muffin alapreceptem, amit bármilyen alkalomra be tudok vetni, és be is szoktam, mert nem igazán lehet elrontani, nem kell túlzottan méricskélni hozzá, és igen gyorsan elkészül. Persze ez a mennyiségtől függ, egyszer lesütöttem belőle 120 darabot az öcsém esküvőjére, ami nem volt 15 perces munka. De, ha nem megyünk az extremitások irányába, akkor 25 perc alatt megvan. Ha puha a vaj, akkor 20 perc alatt. A lenti receptből tehát külön is fel lehet használni a sütis részt muffinnak, merthogy ebből nőtte ki magát ez a csodálatos csokitorta.

fehercsokis-torta.jpg

A tészta vajas piskótához hasonlít, és egy születésnap alkalmával gondoltam arra, hogy akár tepsiben is megsüthetem, kiterítve, papírkapszli helyett. Ehhez kellett egy jó krémrecept, amit a húgomtól kölcsönöztem. A világ legegyszerűbb, de legfinomabb csokoládékréme, amit ét- és fehércsokis változatban is el lehet készíteni, szó szerint 10 perc alatt, utána csak hűteni kell. Maguk az alapok gyorsan kész vannak, csupán azzal kell számolni, hogy a tésztának és a krémnek is kell idő, amíg ki nem hűl. A legegyszerűbb előző este elkészíteni őket, másnap már csak össze kell rakni.

A hozzávalók kiméréséhez évek óta egy nescafés bögrét használok, a kicsit szögleteset, de bármilyen két és fél decis bögre megteszi. Fontos, hogy nem kókuszital kell hozzá, hanem konzerv kókusztej. Bármilyen csoki használható hozzá, a fehércsokis verzióhoz én a sajátmárkás lidliset szoktam, teljesen jól működik. Ha étcsokoládésat szeretnénk, akkor minimum 70% legyen a kakaótartalom. A krém bővel elvisel bármit, kávédarabkákat, narancsot, de még a mirelit málnát is, alapnak is tökéletes tehát. Ha ezzel nincs kedv bűvészkedni, de valami plusz ízt szeretnénk, akkor a tortalapokra jöhet lekvár. A képen látható tortába például citromlekvár került.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr9214242583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása