Padlizsános tészta, ami kétszer járta meg a sütőt, de megérte

Sült padlizsános sült tészta olasz módra.

Belsőolga 2018. szeptember 3.

Mostanában, mivel szezon van, reggelente bedobok pár padlizsánt a sütőbe. Van, hogy kápia paprikák társaságában, és akkor ajvár lesz belőle, és az is előfordul, hogy nincs vele semmi tervem, majd ha jön az ihlet, lesz belőle kaja.

Legutóbb például padlizsános sült tészta lett belőle véletlen. A jó alaposan megsült padlizsánokat rádobtam a dinsztelt hagymára - ebben az állapotában már magától szétesnek krémesre. Csak ízesíteni kellett ezzel-azzal... oké, olaszos lett, szóval aszalt paradicsommal, olajbogyóval, bazsalikommal és parmezánnal. Közben megfőtt a tészta is.

padlizsanos_sult_teszta.jpg

A kettőt összekevertem, és betoltam a sütőbe. Negyed óra alatt össze is sült, az ízek összeálltak, és isteni padlizsános tészta lett a jutalmunk. Közben persze az ismerősöm járt a fejemben, akivel egyszer a piacon találkoztunk, és elővezettem neki, hogy mit fogok főzni, mintegy segítségképpen, mert ő viszont teljesen tanácstalan volt. Hümmögött egyet, majd kibökte: "hát, olyat én is tudok főzni, amit csak én eszek meg".

Azóta mindig ez a bölcsesség jár a fejemben, amikor olyasmit főzök, ami, mondjuk úgy, nem száz százalék, hogy gyerekbarát koncepció. Most viszont mázlim volt (vagy csak időben eldugtam az összes édességet?), mert mindenki lelkesen falta a padlizsános tésztát, úgyhogy készítsetek ti is nyugodtan, (csak ne felejtsétek el előtte jól kiéheztetni a gyerekeket!) Tejfölt is tettünk rá a végén.

Fotó: Shutterstock

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr3414199815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása