Zimtkrapfen vagyis fahéjas fánk – Az eredeti hamisítatlan sváb recept

Szász Eszter 2019. február 28.

Egy ködös februári hétvégén Bólyba vezetett az utam. Ezen, a főként svábok lakta Baranya megyei településen, lakik egy barátom anyukája, aki minden alkalommal meglep egy helyi finomsággal.

Ezúttal sváb specialitással, a zimtkrapfen-nel, vagyis fahéjas fánkkal kedveskedett. A falatozás közben azt is megtudtam, hogy Bólyban ez a sütemény régen a farsangi lakomák kihagyhatatlan édessége volt.

fahe_jas_fa_nkweb.jpg

A fogyókúrát erre a hétvégére (is) félretettem, hiszen farsang idején fánkot eszünk. Eddig csak kétféle, a szalagos és a csöröge fánkot ismertem, de most már itt a fahéjas változat is. A zimtkrapfen titka és különlegessége nem a tésztájában rejlik, annak az elkészítése sokkal egyszerűbb, mint a szalagos változaté. Az izgalmas rész a sütésnél kezdődik, a technikáját érdemes egy helybélitől ellesni.

zimtkrapfen.jpg

A legfontosabb kellék: a sütőforma

Az első és legfontosabb szabály: addig senki ne álljon neki a zimtkrapfen-nek, amíg nincs megfelelő sütőformája hozzá. Képzeljünk el egy kúp alakú hengert hosszú, pálcaszerű nyéllel. Erre a hengerre kell rátekerni a tésztát, majd sütés előtt egy darab madzagot rákötni (a madzag rögzíti a tésztát a formához), és azzal együtt beletenni az olajba. Ezután kell a tésztát a formára simítani, majd a nyél másik végére kötözött madzagot lazán rátekerni úgy, hogy a vágatok szép egyenletesen helyezkedjenek el egymás mellett. 

Ha találtok ilyen formát, küldjétek el nekem is a beszerzési helyet. Addig sem tétlenkedem, meglátogatom a régiségpiacokat, reménykedve abban, hogy találok valahol, és én is meglephetem a családot. 

Fotó: Szász Eszter/Só&Bors

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr5614628856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása