A menzán utáltuk, pedig isteni is lehet a tojásleves

Ács Bori 2019. január 11.

Paprikás, savanykás víz, amiben rongyos tojás darabkák úszkálnak - valahogy így él emlékeimben a sulis menzán megszokott tojásleves. Érthetetlen módon a gyerekeim annyira szeretik, hogy egy napon váratlanul éppen ezt kívántak ebédre.

Muszáj volt kicsit újragondolnom a dolgot, hiszen az eredeti recept egy hígított rántás csupán, amibe néhány tojás kerül, esetleg ecet, jobb esetben még egy kevés tejföl. Nem sokat változtattam rajta, nehogy végül még átessek a ló túloldalára, hiszen az egyszerűség itt a lényeg, de azért kicsit emeltem az élvezeti értékén. 

Számomra amúgy is érthetetlen volt, miért csak így vagy úgy, habarva vagy buggyantva mehet bele a tojás, hiszen úgy a legjobb, ha mindkét formában megjelenik. Nekem már Anyukám is így csinálta, amikor kicsit voltunk, és spórolós konyhát vitt, volt benne egész és habart tojás is. 

dsc_4165.jpg

Amit még ezen túl változtattam rajta, az már voltaképp apróság, de az ördög ott rejlik:  víz helyett húslevessel öntöttem fel a keveréket, a fűszerpaprikát füstölt paprikára cseréltem és tettem hozzá őrölt római köményt is, a levesbe pedig néhány karika gyömbért dobtam. A végén nem ecettel, hanem citrommal savanyítottam, így gyümölcsösebb, érdekesebb lett az eredmény. 

Fotók: Ács Bori/Só&Bors

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr6414528522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása