Így lesz szuperzöld a brokkoli krémleves - Csak egyetlen, egyszerű titka van

Ács Bori 2018. november 21.

Több tucat brokkoli krémlevessel a hátam mögött most végre rájöttem, hogyan is kell ezt az őszi-téli alaplevest készíteni valójában, úgy, hogy a lehető legszebb, legintenzívebb ízű és egyben a legegészségesebb is legyen.

Szuperegészség

Azt már az ovis is tudja, hogy a brokkoli az egyik legszuperebb szuperzöldség, nagyon sok vitamin, ásványi anyag, fehérje van benne, és rengeteg rostot tartalmaz. Egyre több orvos és táplálkozással foglalkozó szakember nyilvánítja a brokkolit olyannyira egészségesnek, hogy ha egyetlen egy zöldség lenne csak, amit fogyasztunk, mindenképp őt válasszuk. Ráadásul sok-sok jótékony baktérium is van benne, ami az emésztést és így az immunrendszert is karban tartja. Csakhogy ennek a sok remek tulajdonságnak jó része odavész, hogyha teljesen megfőzzük a szép, zöld rózsákat. Nem beszélve arról, hogy a leves színe sem lesz éppen fogyasztásra csábító.  

Ressre 

A trükk egészen egyszerű: nem szabad egészen megfőzni a brokkolit, csak félig. Bizony, ott kell felette ácsorogni, árgus szemekkel kell figyelni az órát, döfködni a rózsák tövébe a villát, mert ha megpuhul, vége mindennek, oda az íz, a szín, a vitamin.  

dsc_2075.jpg

A matek

Most nagyon figyeltem az órát főzés közben. A brokkoli rózsáit forrásban lévő vízbe tettem, és körülbelül 7-9 percig főztem. A pontos időtartam nyilván függ a zöldség frissességétől is. 7 percnél kezdtem el ellenőrizni a puhaságát, és mikor már kicsit engedett a keménységből, akkor gyorsan kiemeltem a rózsákat egy szűrő kanállal.

Erős turmixgép, vagy szűrő

Ha pont időben sikerült elkapnom a félig megfőtt brokkolit, akkor simán elviszi a botturmix vagy a turmixgép. Ha viszont picit elhamarkodtam a dolgot, akkor sem veszett el még semmi: ebben az esetben egyszerűen át kell passzírozni egy szitán a levest, hogy selymes legyen az állaga.

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr7414296625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása