A nagy zöldturmix-kihívás: mit kell inni, és hogyan működik? Végigcsináltam, elmondom

perei.dora 2018. október 12.

Egy hétig csak ezzel mosta az arcát. Egy hétig csak ezt ette. A világháló telis-tele hasonló írásokkal, melyekkel kapcsolatban mindig szkeptikus voltam, egyúttal biztosra vettem: na, ilyen cikket én aztán soha nem írok. Nos, soha ne mondd, hogy soha, a mostani opusz ugyanis pontosan erről szól.

Imádok enni. Sőt, hogy úgy mondjam, valami harapnivalónak mindig kell a kezem ügyében lennie, mert ha két óránként nem jutok élelemhez, elviselhetetlen fúriaként viselkedem. Amióta pedig áttértem a vegán életmódra - kicsit több mint két éve -, azóta a főzést is kreatív oldalról közelítem meg.

Merthogy szent meggyőződésem, nincs az az étel, amelyet ne lehetne veganizálni. Ám ez egy másik történet, de idővel még megeshet, hogy erre is kitérek. A turmixokkal azonban más a helyzet. Különösen, ha zöldek. És, ha bevállalod, hogy öt napon keresztül mindennap lehúzol egyet.

Valakinek ez biztosan meg se kottyan, ami engem illet, számomra ez egy túl-a-komfortzónán-típusú dolog. Amikor eldöntöttem, hogy belevágok a zöldturmix-kihívásba, éppen paradicsomos spagettit majszoltam, és próbáltam kitalálni, vajon milyen hatással lesz majd rám az efféle egészséges nasi. Merthogy számomra a turmixok eddig ezt a funkciót töltötték be, és amíg valakit eltelít, nekem inkább meghozza az étvágyam. De ha már egyszer bevállaltam, nem futamodok meg.

A turmixokat reggel, éhgyomorra idd!

Jó tanács: ha netán kedvet kapsz a kihíváshoz, a turmixokat idd reggel, éhgyomorra. Különösen, ha fogyni szeretnél, hiszen ilyenkor nagyon nem mindegy, eszel-e reggel, és ha igen, mit. Bár az első étkezést alapból sem célszerű kihagyni, hiszen így máris a vércukorszint zuhanásával indul a nap.

zoldturmix_1.jpg

1. nap

A hetet egy banános-cukkinis-fahéjas turmixszal indítottam: összeturmixoltam 1 banánt, 10 dkg cukkinit, 1 marék bébispenótot, ½ teáskanál fahéjat és 2 dl vizet. (A történet bármilyen semleges ízű növényi tejjel is működik, ha így csinálod, akkor 1 dl növényi tej és 2 dl víz kerüljön a turmixba.) A reggeli kávét ezúttal arcátlanul elvették a zöldek, így hát megittam, majd elmenti futni röpke fél órára, és most jön a meglepetés: a nap hátralevő részében megállíthatatlannak éreztem magam. Pedig még csak hétfő volt.

2. nap

A második naptól kicsit tartottam, mert bár a 'koktél' ígérete szerint frissítő, hiba volt azt gondolnom, hogy a cukkini a legextrémebb hozzávaló. Ezúttal 8 dkg kígyóuborkát, 15 dkg friss ananászt, ½ avokádót, 10 db mentalevelet és 1,5 dl vizet dobtam a gépbe. A recept szerint kerülhet bele 1 datolya is, különösen, ha valaki édesebben szereti - rajtam sajnos nem segített. Frissítőnek frissítő volt, de ami az ízét illeti, az sem lepett volna meg, ha hirtelen szőrösödni, agyarasodni, vagy esetleg vonyítani kezdek. Szörnyű volt. De még egyszer mondom, ez teljesen egyénfüggő. 

zoldturmix_2.jpg

3. nap

Ezek után mondanom sem kell, remegő kézzel nyitottam meg este a kihívás Facebook-oldalát, és csak reménykedtem benne, hogy megbirkózom majd a látottakkal. A recept szerint szerda reggel össze kellett turmixoljak 1 szelet sárgadinnyét, 1 marék fodros kelt, ½ narancs levét, 1/2 banánt, ½ kávéskanál őrölt kurkumát, ½ dl kókusztejet - ha sűrű kókusztejet használsz, abból elég egy löttyintés, különben a kókusz íze lesz a domináns -, és 1 dl vizet. Erről a smoothie-ról csak egyet mondhatok: utánozhatatlan. Komolyan, sosem gondoltam volna, hogy valaha, valaminek sikerül feltornásznia magát a kedvenc zabkásám mellé. Igen, tévedtem. Mert ez a turmix egyszerűen mesés.

4. nap

„Holnapra egy nagyon izgalmas zöldturmixszal készülünk nektek!” Ez volt a negyedik nap nyitómondata, mondanom sem kell, kellemes borzongás helyett görcsbe rándult a gyomrom, mert hiába a tökéletes szerda, ahogy mondani szoktam, nem dobhatsz mindig hatost. Igazam lett. Turmixolj össze 2 kicsi és 1 nagy zöldalmát - a Granny Smith a tuti, mert elég lédús és enyhén savanykás -, 1 kis darab zellerszárat, 1 narancs levét, ½ banánt és 1,5 dl vizet. Utólag azt mondom, helyettesíthettem volna valamivel a zellert, akkor talán pozitívabban nyilatkozhatnék. Így viszont úgy vagyok vele, hogy egynek elment, de köszönöm szépen, többet nem kérek belőle.

zoldturmix_3.jpg

5. nap

Az utolsó napra a szervezők meglepetéssel készültek, így két híres magyar vegán sportember, Varga Balázs, és Váli Tamás receptje közül választhattam. Mivel számomra nincs reggeli banán nélkül, Tomi receptje lett a befutó: 4 db banán, 5 dkg spenót, 4 evőkanál őrölt lenmag, 1 evőkanál friss citromlé, 1 teáskanál reszelt gyömbér, 1/3 teáskanál fekete bors, ugyanennyi kurkuma, illetve szegfűszeg és 2/3 teáskanál fahéj kellett csupán, és bár természetesen voltak fenntartásaim, nem bántam meg. Azon túl, hogy nagyon finom volt, a fűszerektől a turmix remek baktériumölő is, így ha szeretnéd már most felvértezni magad egy tuti kombó segítségével a vírusok ellen, csak ajánlani tudom. (Megjegyezném, hogy Tomi testépítő, egy normál fogyókúrás étrendbe viszont 1 nagyobb, vagy maximum 2 kisebb banán bőven elegendő.)

Összegzésképpen abszolút jó ötlet volt belevágni a zöld turmix kihívásba, mert egyrészt csempészett némi újdonságot a mindennapokba, másrészt a közérzetem végig kifogástalan volt, olyannyira, hogy még késő délutánra sem merültem le, ahogy egyébként szoktam. Az meg már csak hab a tortán, hogy a hajamat fényesebbnek, a bőrömet pedig puhábbnak, kisimultabbnak éreztem. És ezúttal bizton állítom: nem beszélek zöldségeket.

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr2714249409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása