Ribizlitorta sütés és cukor nélkül - készíts te is addiktívan finom C-vitamin bombát!

Egészséges, diétás, és elképesztően finom tejszínes-túrós ribizlitorta

Belsőolga 2018. június 12.

A minap megláttam egy érett gyümölcsöktől roskadozó ribizlibokrot. Megkérdeztem a gazdáját, hogy van-e valami terve a terméssel, mert ha nincs, akkor nekem igen, kérem. Meg is kaptam, már csak a gyerekeimet kellett ocsmány vesztegetéssel rávennem, hogy szedjék le a gyümölcsöt. Sikerült, fél óra múlva ott volt a kezemben egy tál finom, friss piros ribizli, kezdődhetett a sütikészítés.

Eredetileg egy hideg sajttortára gondoltam, de mivel pont nem kaptam mascarponét (botrány!), kénytelen voltam csavarni egyet a recepten. Végül tejszínes-túrós ribizlitorta lett belőle, szintén sütés nélkül. És mivel szeretem az élet jó dolgait, különösen a hideg, gyümölcsös tortákat, gondoltam, úgy készítem, hogy én is nyugodtan ehessek belőle: cukor nélkül, teljes kiőrlésű alappal.

ribizliszelet.jpg

Az eredmény minden várakozást felülmúlt. Annak ellenére, hogy a családom szeme láttára tettem bele az eritritet és a teljes kiőrlésű kekszet, úgy falták a sütit, mintha soha ilyen finomat nem ettek volna még. 

Ribizli, a híres C-vitamin bomba

Ha egy mód van rá, márpedig miért ne lenne, a saját konyhánkban mi döntünk, a ribizlit érdemes nyersen felhasználni. A C-vitamin tartalma ugyanis rendkívül magas - 100 gramm ribizliben 30-40 mg  is található - csakhogy hő hatására sajnos lebomlik. Egy csomó más antioxidáns is van a ribizliben, szóval borzasztóan egészséges gyümölcs. Ha zavarnak a magjai, akkor törd össze például botmixerrel, majd passzírozd át szitán. Gyorsan megvan, a jutalmad pedig a magtalan, savanykás gyümölcspüré. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr9914022070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása