Vaníliás málnás kosárka, ezt mindenki imádja még csinálni is

Belsőolga 2018. június 21.

Végre érik a málna, ami szerintem a legcukibb és legillatosabb gyümölcsök egyike. Szerencsére idén jó termés lesz, legalább is az én kiskertemben mindenképpen, nem is lehet annyit lelegelni, ezért kénytelen voltam valami finom, de egyszerű süteményt kitalálni belőle. Lehetőleg valami olyat, ami a "gyerekjáték" és a "szuperanyu" kategória közé esik, így egy hétvégi, közös családi program lett belőle.

Ha valaki, hát én aztán semmiképp sem vagyok az a pepecselős, cukrász alkat, ezért az értelmi szerzőségen túl az összes feladatot kiszerveztem a gyerekeimnek, akik ügyesen meg is birkóztak vele. Valójában ez egy végtelenül egyszerű sütemény, a kosárka anyaga: a linzertészta nagyjából öt perc alatt összedobható, és a vaníliás krém sem egy ördöngösség, csak tejszínhab és mascarpone van benne, meg persze némi ízesítés.

malnas_kosarka.jpg

Fotó: Belső Olga Noémi

A süti a hozzávalók egyensúlyától, összhangjától lesz annyira kívánatos, meg persze attól, hogy mindenki hozzátette a magáét. Ki gyümölcsöt szedett, ki tésztát gyúrt, ki habot vert. A kosárkák habzsákból töltése viszont annyira menő feladat volt, hogy kénytelen voltam szabályokat felállítani, hogy ne kapkodják ki egymás kezéből a gyerekek az eszközt, hanem hagyják egymást is kibontakozni.

17 darab az hány adag? Három? Négy?

A fél adag linzertésztából 17 kosárka lett, ami persze a  szaggató méretén is múlik. Nem érdemes túl nagyot használni, mi a normál fánkszaggató méretettel dolgoztunk, ami pont egy centi magasan húzódott fel a muffinforma oldalára. Ez végül tökéletes süti-krém-gyümölcs arányt eredményezett. El is fogyott mind még aznap délután, sajnos.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.blog.hu/api/trackback/id/tr4614040150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
süti beállítások módosítása